Communicatiestrategie in een dag

Praktisch communicatieplan

Iedere organisatie zoekt naar een leidraad om intern de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Extern wil je je boodschap structureel en pakkend naar buiten te brengen. Een te dik plan belandt in de kast, maar geen plan is ook geen optie. Met een praktisch communicatieplan en -planning ga je direct aan de slag met je doelstellingen en doelgroep helder voor ogen.

Prikkelende campagnes zorgen voor aandacht. Iedereen weet wat hij wanneer en waarom moet doen aan de hand van de overzichtelijk planning. En het belangrijkste: iedereen voelt zich verantwoordelijk.

Maar hoe maak je zo’n plan? Nou dat doen we samen. Hoe?

  1. Ik trek je mee het groen in

Met een team van maximaal vijf personen verlaten jullie het kantoor en strijken neer op een locatie waar je de waan van alledag los kunt laten. Samen sprokkelen we naar input om de huidige en gewenste situatie te inventariseren. We bespreken het budget en mogelijkheden. Uiteraard is een groot gedeelte geblokt voor het bespreken van doelstellingen, doelgroepen, marketingmix en de kernwaarden en ambities van ieder teamlid. Ik vraag en noteer terwijl jullie praten.

 

  1. Ik trek me terug en verras

Alles wat jullie gezegd, gefluisterd of geschreeuwd hebben, werk ik uit in een kort en bondig communicatieplan. Dit wordt geen boekwerk, maar een document waar een aantal hoofdstukken samen een strategisch kader vormen. Zo houd je overzicht en blijft het behapbaar. Concrete ideeën voor een communicatiestrategie, inclusief verrassende campagnes worden kort uitgewerkt. Een planning (Excel) maakt het geheel af. We kunnen hier zo gek doen als we willen, maar ik houd rekening met jullie budget en de doelstellingen. Dit plan volgt binnen drie weken na de workshop.

 

Als dit plan er ligt dan is er intern overeenstemming over welke routes te nemen. Je hebt een actieplan met superleuke ideeën en een begroting voor de kosten. Je kunt direct planmatig aan de slag, waarbij ik uiteraard graag vinger aan de pols houd en bijstuur waar nodig.

Totale kosten voor max. 5 personen: 1.250 euro

 *Dit bedrag is inclusief lunch, ontbijt of borrel voor maximaal vijf personen, brainstorm ruimte, drinken, energiekicks én een doeltreffend plan.

Doe eens gek!

Deze workshop duurt ongeveer vijf uur, inclusief een ontbijt, lunch of borrel. Maak gerust een keuze die bij jouw team past en maak er direct een uniek teambuildingsuitje van. Heb je een ander idee ter aanvulling laat het me gerust weten. Ik denktank graag mee.

Doe eens gek en maak er jouw dag van!

Behoefte aan richting?

Neem contact met me op. Geheel vrijblijvend spreken we het telefonisch allemaal door. Is de klik er, dan plannen we een dag om samen te knallen!

 Contact opnemen

 

 Communicatieadvies

Zoek je naar de juiste balans tussen wat jij wilt overbrengen en wat de markt wilt horen? Of wanneer je wat precies de wereld in moet slingeren? Een advies van mij geeft rust. 

Meer over communicatieadvies 

Teksten 

Ik speel met jouw gedachten en verpak deze in kleurrijke tekst. Dat is een garantie. Dat ik prikkel om het beste in jou en jouw product naar boven te halen, krijg je er gratis bij. 

Meer over teksten

 Online presenteren 

Ook in het online speelveld gaat het om binding en beleving. Voor een onderscheidende profilering van je merk is een realistische strategie van ongekend belang. 

Meer over online presenteren